JAG HAR BYTT ROUTER OCH TAPPAT ÖVERVAKNINGEN PÅ MIN ANLÄGGNING, VAD GÖR JAG?
Jag har en Huawei: Mejla dina kunduppgifter till support@solkraftsverige.se så skickar vi en manual. Jag har en SAJ: Mejla dina [...]
Jag har en Huawei: Mejla dina kunduppgifter till support@solkraftsverige.se så skickar vi en manual. Jag har en SAJ: Mejla dina [...]
Om du har en solcellsanläggning från SolarEdge och ser i layouten att den producerar exempelvis 50 % i förhållande till andra p [...]
Om du har en solcellsanläggning från SolarEdge kommer du får en gul eller röd flagga på anläggningen eller panelen som inte fun [...]
Om något är fel i anläggningen lyser en röd lampa med fast sken. Är anläggningen uppkopplad mot internet syns det även i datorn [...]
Om du har en solcellsanläggning från SolarEdge har varje panel en egen optimerare kopplad till sig och du kan se vad varje pane [...]
Om du har en växelriktare från Huawei, SMA, Fronius eller SAJ är det en seriekopplad anläggning utan optimerare bakom varje pan [...]
Om Wifi-signalen är för svag och växelriktaren ej kopplas upp trådlöst, prova att flytta router närmare växelriktaren. Alternat [...]
I alla system kan du se vad anläggningen producerar. Vill du även kunna följa konsumtion, köpt och såld el samt ha möjlighet ti [...]
Kontrollera att anläggningen är påslagen 1/ON samt att den har ström (AC). Huawei: Internet är OK när den gröna lampan lyser på [...]