Vi är tillbaka – med förnyad styrka i varenda cell
Vart tog ni vägen, ni syntes ju överallt förut? Vi fick frågan i slutet av 2021 och den var befogad. Mellan åren 2014 och 2019 växte vi explosionsartat. Efterfrågan på solcellsanläggningar var enorm och Solkraft Sverige hade en fantastisk utveckling. Då hände något som ingen av oss kunde förutse. Det kom en pandemi. Den fick oss nästan ned för räkning, men vi reste oss på nio, starkare än någonsin!
Covid19 slog hårt mot många företag. Så även mot oss. Efterfrågan dalade, konkurrensen hårdnade och ekonomin blev lidande. Skulle vi ge upp? Aldrig!!! Vi visste att det gällde att hålla i, hålla ut och rida ut stormen. Det är vi glada för. Efter regn kommer solsken och idag står vi starkare än någonsin. Med en erfaren organisation, leverantörer som håller vad de lovar samt riktiga vassa samarbetspartners inom montage och installation erbjuder vi nu ännu mer av den kvalitet, kompetens, trygghet och långsiktighet som varit vårt framgångskoncept ända sedan starten.
Stolthet och tacksamhet
Vi är oerhört stolta och tacksamma över alla grymt duktiga medarbetare som stannat kvar och kämpat med oss under den tuffa period som vi nu lagt bakom oss. Tillsammans utgör vi den viktiga stommen i ”Solkraftsfamiljen”. Med gemensamma krafter har vi lyckats bevara den unika ”Solkraftskänslan” där vi ger varandra energi och har kul tillsammans på jobbet. En känsla och glädje som vi tar med oss i mötet med våra härliga kunder och samarbetspartners. Solkraft Sverige mår bra igen! Ja, faktiskt bättre än någonsin!
Ger blomman kraft att växa
Vi är ett företag där medarbetarna trivs och ges möjligheter att utvecklas, växa och göra karriär. En frisk och klok organisation med rätt person på rätt plats. Energiknippet Christian Brandin är ett av många goda exempel på detta. Från att ha börjat som säljare i bolaget har han via tjänster som teamleader och regionansvarig säljare jobbat sig upp till positionen som vår nya uppskattade försäljningschef, redo att ta oss vidare mot nya höjder. En stark ledare som förmedlar positivitet och skapar trivsel alla dygnets vakna timmar, från det första morgonmötet till det sena sälj- eller ”peppsamtalet”. Eller som han själv säger det:
”En säljorganisation är som en blomma, den måste vattnas för att blomma. Jag är gärna trädgårdsmästaren som ser till att alla mår bra. Att se till helheten och medverka till att samtliga inom teamet utvecklas, såväl personligt som yrkesmässigt, är något jag verkligen brinner för. Det är en fantastisk känsla att se mina medarbetare lyckas, växa och slå ut i blom! Som försäljningschef vill jag vara ett föredöme som visar vägen genom att själv fortsätta sälja och utvecklas. Att jag ingår i laget och ställer minst lika höga krav på mig själv som på mina kollegor skapar gemenskap, lojalitet och arbetsglädje. Visst är vi lite tävlingsinriktade internt men vi vinner alltid som ett lag!”
Våra kunder är vinnare!
Apropå att vinna. Det bästa med vårt jobb är att vi vet att vi gör våra kunder till vinnare. Oavsett solcellsanläggningens storlek är kalkylen alltid positiv, såväl för plånboken som för miljön. Åtminstone om man som köpare satsar på den typ av kvalitetsprodukter, professionella installationer och trygga garantier som vi på Solkraft Sverige sätter en ära i att leverera. Att träffa våra fina kunder och hjälpa dem till lägre elkostnader, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en minskad klimatpåverkan, är ett hedersuppdrag som gör det extra ”gött” att säga: Vi är tillbaka – med förnyad styrka i varenda cell!
Strålande glada hälsningar
Peter Olsen, VD, Solkraft Sverige